DOPYT
ZÁKAZNÍKOV
Hodnotenia autoservisov

Zabudli ste svoje heslo?

Nevadí, nám sa to tiež niekedy stane. Pomocou následujúceho formulára si požiadajte o zmenu hesla. Nové heslo Vám príde na zadanú mailovú adresu.

  • Zadajte Váš e-mail

Hodnotenia autoservisov
  • Meno (Prezývka)
  • Váš e-mail
  • Heslo
  • Kontrola hesla
  • * viač možností po registrácií v uživateľskom profile
  • Súhlasím s podmienkami registrácie
    Chcem odoberať novinky

prihlásiť cez
Hodnotenia autoservisov
  • Pred registráciou novej spoločnosti si, prosím, overte, či sa Vaša firma nenachádza už v našej databáze.
  • Názov firmy
  • Web link
  • Meno (Prezývka)
  • Váš e-mail
  • Heslo
  • Kontrola hesla
  • Telefon
  • IČO
  • Adresa
  • PSČ
  • Mesto
  • * pridať pobočky je možné po zaregistrovaní firmy vo vašom profile
  • Firemný mail
  • Typ autoservisu












  • * viač možností po registrácií v uživateľskom profile
  • Súhlasím s podmienkami registrácie
    Chcem odoberať novinky

Lamborghini Aventador LP700-4

Obloha sa zatiahla, mesto križovali blesky, dunivé hromy rozvibrovali všetky sklenné plochy a ľudia zastali v nemom úžase. Prichádza drsný hrdina z hyper sveta s dokonalým asfaltom a nadvládou poctivých dvanásťvalcov ... Lamborghini Aventador.
 
Takto nejak si laik predstaví zjavenie posledného býka z dielne Lamborghini a slabšie povahy si popritom naplnia nohavice. Aké je však prekvapenie, keď namiesto stelesneného zla a strachu, pred vami pristane do bronzova opálený švihák, ktorého celoživotným predmetom vzdelávania bola metrosexualita. V tej priliehavej a provokatívnej oranžovej pôsobí Aventador viac krásne ako zlovestne. Jeho silueta, predné nasávače s extra vysunutým podnárazníkom, geniálny profil nízkoletiacej strely a fenomenálne zadné svetlá s centrálnym výfukom ... To všetko je úžasné! Ale prečo som z neho nemal strach? Prečo som ani na chvíľu nezapochyboval, že 700 koní mi neublíži a že to bude bezstarostná jazda? Pretože žijeme v inom svete ako v tom, kedy sa narodil prvý 12 valec v talianskej Sant´Agate, rodisku automobilky Lamborghini.
 
Nožnicové, výklopné dvere sú doteraz prvkom, ktorý radí auto do segmentu luxusných superšportov. Stále je to veľmi „cool“ a stále je to netradičné. Hlavne keď zastanete na mestskej promenáde a zozbierate pohľady absolútne všetkých prítomných ľudí. A bonus, že z miesta spolujazdca vystúpia najskôr dlhé nohy, neskôr fantasticky tvarované prsia a následne celý človek vo verzii žena, veľmi rýchlo vytvorí názor okolia a vaše zaradenie.
 
Oranžová mi viac pristane na pomaranči, či mandarinke, ale tento býčí odtieň je iný. Je lesklejšia, luxusnejšia, opálenejšia. Jednoducho krásna a vôbec sa nedá porovnať s oranžovou z citrusov. 
 
 
Aventador je typickým superšportom už na prvý pohľad. Tým druhým pohľadom je pokus o usadnutie za volant. Očakával som zložité gymnastické úkony a smiešne pózy, ale ... Nič. Pohodlne, priestranne, len s výnimkou skutočného klesania zadkom na asfalt. Takže okrem toho, že je to extrémne nízko, nevyvolá vstup na palubu žiadne starosti a nie je potrebný žiaden obuvák. Je to akoby ste si sadli do pohodlného záhradného alebo masážneho kresla. V Aventadore takmer ležíte s nohami hore a volantom na hrudi. Absolútne skvelý posed pre ostrú jazdu na okruhu. To že v spätnom zrkadle vidíte iba motor, v tých bočných iba kúsok oblohy a široké blatníky a keď cúvate, musíte vysadnúť na prah a pozerať dozadu, to je strašne super a určite mu to odpustíte.
 
Interiér jasne deklaruje spojenie s Audi a celý kokpit je krásne vyšívaný, kožený, uprataný a útulný. Fantastický volant s malým priemerom padne do ruky a obrovské pádla automatickej, sekvenčnej prevodovky kopírujú jeho strany. Kompletne digitálne prístroje dominujú centrálnym otáčkomerom, ktorý si viete efektne prepnúť napríklad na rýchlomer. Predsa je tu jedna poctivá Lamborghini vsuvka, ktorá vám napovie, že tu sa má jazdiť a nie riešiť. Nemal som si kam odložiť peňaženku. A pokiaľ píšem, nemal kam, tak skutočne nemal kam. Absolútne žiadne miesto vo dverách ani na stredovom tuneli. Ďalej som nehľadal, pretože bolo potrebné vyraziť.
 
 
Naštartovanie motora je malý sviatok, samozrejme podporený štýlovým tlačítkom zo stíhačky. Odklopíte krytku, palcom potlačíte a ... Lambo štekne, motor okamžite naskočí a rozoznie sa 12 valcové ... legato. Pokiaľ viete čo to je, tak mi verte. Je to tak. Človek by čakal nejaký bojový pokrik, hrmotanie nesúvislých tónov, hrozenie obrovského motora, že pokiaľ ho neroztočím, tak zhasne. Nie, nič také! Dokonale, rovnomerné, uhladené, nadväzujúce tóny motora v jednom ušľachtilom voľnobehu. 
 
Sekvenčná prevodovka bola v režime Normal múdrejšia ako ja. Chcela byť. Akonáhle som zatiahol za pádlo s úmyslom preradiť, prevodovka poslúchla s vyjadrením typu: „áno chlapče, takto to funguje“ a potom okamžite preradila späť na stupeň, ktorý jej vyhovoval. Odozva na plyn bola nemá a predstava, že si za 360 tisíc EUR kúpim charakter dieslovej A4 mi naháňala hrôzu. 
 
Režím Sport ma našťastie vrátil do sna o riadení superšportu a auto zmenilo tvár. Konečne sňalo tú metrosexuálnu masku a vypustilo von zviera. 12 valcov v otáčkach nad 8 tisíc bol maniakálny koncert. Ostré medziplyny s plieskaním biča a bublaním vo výfuku vykrútili krky úplne všetkému živému naokolo. Riadenie reagovalo na milimetrové podnety a veľké Lambo bolo zrazu malé. Rýchle, ostré, presvedčívé a trochu zúrivé. Záťah nad 5500 ot./min.  nie je tak mohutný ako by ste očakávali, ale tá nekončiaca sila so stúpajúcimi otáčkami je skvelá. Zastavila ma až tabuľa oznamujúca prácu na ceste a potom si uvedomíte, že brzdiť  z rýchlosti 250km/h s takou razanciou a vytlačenými očami vie iba Aventador. 
 
 

 
Režim Corsa. Ten, ktorý mal byť zlatým klincom programu a ktorý mal z auta spraviť pološialenú beštiu. Ten, ktorý mi mal odhryznúť hlavu ako modlivka po párení. Tak ten som nespoznal. Môj spýtavý pohľad na predajcu sediaceho vedľa a jeho  horizontálne pohyby hlavy, označujúce nie, jasne povedali, že tento typ zábavy nie je povolený.
 
Lamborghini Aventador je dielom, ktoré chcete mať doma. Je autom, ktoré vás bez problémov a skutočne komfortne prevezie na okruh, kde z neho môžete zodrať kožu. Je autom, ktoré sa však príliš často postaví do novej garáže majiteľa len preto, aby tam bolo. Aby dokazovalo status, zaradenie a možnosti. Toto je smutná stránka jeho života.  Na Slovensku je veľa podzemí, kde sa ukrývajú podobné skvosty. Je veľa ľudí, ktorí si ich môžu dovoliť. A ja fandím a držím palce tým, ktorý ich vedia aj využiť.
 
Ostatným, ktorí svoje super autá ukrývajú, odkazujem pozmenenými slovami Riša Mullera: „tak si už konečne netlačte bullshity do hlavy a ... poďte von!“
 
ZDROJ: ROADLIFE

Pridané 19.09.2014 od Vladino Vráb

späť na články

Najčítanejšie články

  • 123.jpg

    Kedy prezuť na zimné pneumatiky?

    Letné pneumatiky strácajú svoju najdôležitejšiu vlastnosť - priľnavosť pri teplotách pod 7 °C.

  • hn.jpg

    Problémy s autom?

    Ak chce dnes majiteľ motorového vozidla nájsť kvalitný autoservis, musí obvolať známych a pýtať sa na ich odporúčania, prácne hľadať na internete a aj tak sa môže popáliť.

  • 321000069-000361-01.jpg

    Mercedes Benz G63 AMG - Ruský štandard

    Niektoré veci sa udejú absolútne prvoplánovo. Bez príprav, bez dohôd, jednoducho iba preto, že sa niekto práve rozhodol. Predstavte si, že sa ráno zobudíte a napadne vás, že by ste chceli .…